Laatste dagje!!!! - Reisverslag uit Karlstad, Zweden van petra laar - WaarBenJij.nu Laatste dagje!!!! - Reisverslag uit Karlstad, Zweden van petra laar - WaarBenJij.nu

Laatste dagje!!!!

Door: petrainzweden

Blijf op de hoogte en volg petra

27 Mei 2010 | Zweden, Karlstad

Sowww heerlijk kunnen uitslapen..ik vraag we alleen af waarom ik vanacht wel goed kon slapen en de andere nachten niet maar ja dat zal wel aan mezelf liggen dan;)
Vanochtend kwam Anneke naar me toe..ze vertelde dat Birgitta had gezegt dat er geen vliegtuigen vanuit karlstad naar stockholm vlogen. De piloten gingen staken dus vandaag geen vluchten. Vandaag niet en dus ook morgen niet:O Jaaaa en nu, hoe komen we nu in stockholm. Ach ik dacht bij mezelf niet druk maken want dat komt echt wel goed. Of we gaan met de trein ofzo dus jaaaa, jullie kennen me wel! Ik moest eigk wel hard lachen en zag de humor er wel in. Eerst kunnen we niet naar Zweden vanwege de aswolk en nu konden we niet terug naar Stockholm vanwege staking. Das toch ook komisch om te horen! We gingen op onze fiets voor de laatste keer naar het werk. Annika en Susanne hadden al van het nieuws gehoord en zeiden al van dit gaat goed komen hoor jullie gaan morgen gewoon naar huis. Tsja dat wist ik ook wel;) We gingen samen met Annika, Susanne en Lena naar de nieuwbouw kijken. Wat een groot ziekenhuis zeg. Ze hebben hier geen compleet nieuw ziekenhuis gemaakt maar ze hebben er een deel bij gebouwd..wel erg mooi om te zien. Ze hebben allemaal 1 persoonskamers op de stroke unit en 1 4 persoonskamers. Ze waren hier verder dan in nederland dus erg leuk om te zien. Zag er wel echt spr uit hoor!!! Na de nieuwbouw gingen we terug en bekeken we wat de mogelijkheden waren om naar stockholm te komen. De travelagent had ons ook al gebeld en die ging ook aan de slag. De mogelijkheden waren om met de trein (ruim 4 uur) naar stockholm te gaan en daar te overnachten en dan morgen ochtend te vliegen naar Nederland. Helaas was er wat te doen in Stockholm dus heel veel hotels zaten al vol. We konden wel bij een plaatsje dichtbij in een hotel maar ja we wisten het ook allemaal niet. We gingen maar even verder met ons programma. We kregen een presentatie over de opleiding hier in Zweden. Die is compleet anders dan bij ons. Zoiezo beginnen de kinderen hier pas op hun 6de jaar aan de schoolperiode. Daarom kunnen de jong volwassen pas rond hun 19de starten met de nursingschool. Ik vond het allemaal maar erg ingewikkeld en hun dat van ons geloof ik ook maar ach het was wel leuk om er zo over te praten. Hierna gingen we eten bij het patienten hotel. We mochten kiezen uit vlees of vis. Nja snel gekozen dus en dat werd vlees. We kregen lkkr vlees dat bereid was met aardappels. Het was wel aardig te eten hoor maar het bord zat zo vol dat ik het niet op kreeg;)
Nadat we ons buikje rond hadden gegeten gingen we weer naar de afdeling om te kijken wat we dus besluiten te doen. Annika en Susanne vertelde ons ook dat we met de bus konden. Want dat hotel zagen we dus niet zitten, met de laatste trein en om 1 uur al in Stockholm zijn en dan wachten op de vlucht (8 uur lang) zagen we ook niet echt zitten. We konden ook een bus met combinatie trein pakken maar dan waren we om 7.15 op het vliegveld en dat vonden we een beetje gevaarlijk omdat als de trein vertraging had dat we dan grote kans hadden om de vlucht te missen. Gelukkig was er ook een bus die naar Stockholm reed. Deze zou om 2 uur vannacht vertrekken en dan zouden we rond 6.45 voor het vliegveld staan. Dit vonden we de beste optie. We zouden na het programma naar het busstation gaan en dan de tickets proberen te regelen. Na afscheid te hebben genomen van Lena ontmoetenden we om half 2 Marianne Inde. Zij heeft het Patient Closer Care opgestart. We evalueerden samen met haar en Annika en Susanne onze trip naar Zweden. Het was leuk om de ervaringen aan te horen van iedereen. We hadden ook wat kadotjes voor Annika en Susanne (onderzetters van delfs blauw en een sleutelhanger in de vorm van klompen in delfs blauw). Dit vonden ze erg leuk!!! We hebben afscheid genomen van onze zweedse collega's. Dit was erg leuk want ze stonden allemaal op een rijtje en we maakten nog wat grapjes. Nadat we echt gedag hebben gezegt zwaaiden ze ons allemaal uit! echt spr leuk:D zo voel je nog eens hoe welkom je hier was. Hierna hebben we afscheid genomen van Annika want Susanne zou met ons meegaan naar het busstation. Raar om afscheid te nemen van iemand waarmee je toch 4 weken in totaal close heb samengewerkt. We zijn met Susanne naar het busstation gefietst en onze tickets zijn geregeld..we kunnen dus naar huis toe. Naja dat had toch wel goed gekomen;) Nu moesten we ook afscheid nemen van Susanne. Ook een vreemd gevoel natuurlijk. Nou we hebben iig een hele leuke tijd gehad!!!
We zijn hierna naar de B&B gegaan en hebben Birgitta ingelicht over de bus en zij heeft een taxi voor ons geregeld! We hebben nog ff snel bij de MAC gegeten want echt zin in uitgebreid eten hadden we nu niet. Nog ff wat boodschapjes voor de bus gedaan en klaar is kees. Mijn koffer is ondertussen al gepakt en nu is het wachten totdat we weg kunnen! Ik hoop dat ik nog even kan slapen maar daar zal wel niet veel van komen! Het is een een dubbel gevoel om weg te gaan maar ben toch ook wel blij als ik thuis ben!!!
Nou mensen mssn zal ik morgen nog een bloq plaatsen over mijn terug reis maar dat zullen jullie dan wel zien.
In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn bloq en alle reacties die je krijgt!!!

Dikke Xussss en knuffel Petra

• 27 Mei 2010 - 20:47

Laatste Reactie:

Nou dit word dan waarschijnlijk ook mijn laatste reactie, of misschien 1 na laatste reactie...

Wat een gedoe weer... Hadden we toch bijna echt met de auto tegemoet moeten kome:-p... Nou gelukkig hoef da nie... Dan heb ik ook geen nachtrust haha...Zal voor je wel een hele zware nacht worden, maar misschien kun je toch nog even slapen...

Afscheid nemen is misschien niet het leukste, maar je gaat mij weer zien dus da maakt een hoop goed toch(A)... Dan gaan we morgen middag nog ff wa leuks doen... Natuurlijk pas als ik een souverniertje heb gekregen haha...

Neej hoor gekkigheid op een stokje... Ben blij dak weer wat gezeldschap krijg... Zit hier zow maar in mijn uppie...

Nou ga nog ff verder met songfestival kijken en dan maar eens naar bed...

Truste zow, goede reis en tot morge...

Xus

• 27 Mei 2010 - 20:57

Bert En Hannie:

hoi lieve petra,wij feijenoorders staan altijd paraat voor elkaar haha,nogmaals goede reis,en welkom terug.bij de fam.je zus mis jou.dat is een goed teken,een dikke knuffel van hannie en bert.

• 27 Mei 2010 - 21:26

Mammie En Pappie:

als ik het goed begrijp, komen jullie mits de bus geen lekke band krijgt, zonder benzine komt te staan, in de file terecht komt, de verkeerde weg neemt, op tijd op het vliegveld is, de tickets in orde zijn, het vliegtuig al niet vertrokken is, jullie in het verkeerde vliegtuig stappen........... morgen weer naar huis.
    gezellig wij kijken er naar uit en zijn blij als je weer voet op nederlandse bodem zet, met een ervaring rijker en gezellige dagen, morgen horen we het allemaal wel en zullen de foto's zien mits.........................................................................dikke knuffel,goede reis en weltrusten

• 28 Mei 2010 - 09:23

Marieke:

Ha Petra,
    Gelukkig allemaal weer goed gekomen!! en als het goed is ben je nu bijna thuis, hopelijk een goede reis gehad en niks geks tegengekomen??
    Geniet nog van je vrije weekend en tot volgende week op de afdeling, ik ben erg benieuwd naar al je verhalen!!!