Wandelcompetitie!!! - Reisverslag uit Karlstad, Zweden van petra laar - WaarBenJij.nu Wandelcompetitie!!! - Reisverslag uit Karlstad, Zweden van petra laar - WaarBenJij.nu

Wandelcompetitie!!!

Door: petrainzweden

Blijf op de hoogte en volg petra

20 Mei 2010 | Zweden, Karlstad

Behalve werken doen we hier natuurlijk ook andere dingen!!!
Zo waren we deze avond ingeschreven voor een wandelcompetitie ofsow..het houd iig in dat je 5 km moet hardlopen of lopen. Nou zijn wij natuurlijk niet gek en gingen we natuurlijk op ons dode gemakje lopen.
Anneke en ik wisten totaal niet wat ons te wachten stond. Ze zeiden tegen ons dat er wel sown 1000 vrouwen konden wezen (het is een competitie alleen voor vrouwen). Om 18.00 zou Annika ons ophalen. Nou ik keek naar buiten en ik dacht help het regent..en niet sown beetje neeej het goot gewoon. Tsja daar waren we natuurlijk niet op gekleed..ach ja zoals ik al eerder zei we zijn niet van suiker dus spijkerbroek aan, shirt aan, vest erover en gaan dan maar. Annika was er dus we liepen naar buiten toe, maar net voordat we naar buiten wilde stappen zagen we een grote bak met paraplu's staan jaaa ach die nemen we dan maar mee want je weet maar nooit of je die nodig hebt. Toen we op de plek van bestemming aankwamen zagen we al heeeeel veel sportieve vrouwen rond huppelen. Sommige met een trainingsbak, andere met korte broek en korte mouwen, andere weer met een dikke jas en nog andere in een clownspak echt in verschillende soorten en maten. Annika was zo vriendelijk geweest om voor ons een regenjas mee te nemen. Ik kon een compleet regenpak aan trekken (maar heb alleen de jas aangetrokken) en Anneke kreeg een hele charmante lange zwarte jas aan. Nou ik moet zeggen het stond haar echt beeldig haha!!! We gingen de andere meiden van de afdeling opzoeken. Ondertussen regende em regende het maar door maar gelukkig was de paraplu er nog! Helaas hoorde we dat we deze tijdens het lopen niet uitgeklapt mochten houden dus ja hadden we er nog niks aan;) ach jaaaaaaaaaa! We hadden al wel gezien dat het er erg druk was, en het waren echt geen 1000 vrouwen maar we denken zeker wel ruim 5000 vrouwen. Ik vraag me toch af wat ze er allemaal in zien om in de stromende regen te gaan rennen/lopen. Nja wij waren net zo gek. Op een gegeven moment begon de muziek te draaien en heeel veel vrouwen deden mee aan de warming-up. Echt spr leuk om dat te zien! Wij deden natuurlijk niet mee want hadden al soepele spieren dus hebben dat niet nodig;) Na de warming-up werden er telkens een paar honderd vrouwen 'losgelaten'. Dan volgde de tweede groep dan de derde enzenz. Wij waren denk de 4de groep. We liepen met zijn 6en. De andere waren denk ik aan het rennen ofsow;) Het was een erg leuke en gezellige sfeer. Overal was muziek of het nou een koor of een dj was het is leuk om te horen. We liepen ook langs het water dus konden ook nog eens van de natuur genieten, en je kon onderweg wat water krijgen enz. Kortom goed verzorgd. De mensen vielen het niet eens op dat wij nederlands spraken haha. Op een gegeven moment kwamen er twee rare personen aangehobbeld. Zei waren duidelijk jaloers op de vrouwen die met de competitie meededen. Dit was namelijk te zien omdat dit twee mannen waren die zich als vrouwen hadden verkleed. Erg lachwekkend om te zien. Na de 5 km te hebben gelopen kwamen we over de finish waar we een medaile kregen een een zak vol met lkkre dingen!!! Echt spr leuk toch:D
Daarna konden we met de groep een picknick tas halen en konden we met zijn allen eten en drinken en nog na babbelen. We kregen brood met 2 soorten smeerkaas, leverpastij, vleeswaren, soort knakworstjes, aardappelsalade, sider enz. Smaakte prima! Op een gegeven moment ging iedereen staan. Anneke moest blijven zitten en toen begonnen ze in het zweeds een verjaardagsliedje te zingen dat leek op lang zal ze leven! Dat was echt heel leuk om te zien en te horen. Natuurlijk heb ik dit gefilmd dus dat zullen jullie nog wel zien. Ook kreeg ze een kleinigheidje. Dit was een broche met het land zweden en op de plek van karlstad zat een diamantje! Een leuk gebaar zou ik zo zeggen.
Nadat we uitgegeten waren werden we door Annika weer thuis gebracht. We waren zo aant kletsen dat ze een afslag vergat te nemen en nu kregen we dus meer natuur te zien van Zweden. Ik moet zeggen dat ik het niet erg vond dat ze dat was vergeten want de natuur is echt spr mooi!
Nou Anneke is klaar met douchen dus ga ik der maar eens onder staan en dan lkkr naar bed.
Tot het vlgde verslag maar weer!
Nogmaals bedankt voor alle reacties enz..is leuk om te lezen:D

Groetjes Xusss Petra

  • 20 Mei 2010 - 20:22

    8 Min Ouder Zusje:D:

    Jaja daar ben ik weer met mijn verhaal... 1 verhaal op een dag typen vind ik wel genoeg hoor... Da jij nog zin hebt om 2 verhalen te typen... Heb je niks beters te doen ofsow... Wel super grappig zown competitie... Ben benieuwd naar het filmpje haha...

    Maar regen dus;-)... lekker hoor... Wij hebben hier geen druppel gezien... Heb gewoon heerlijk in het zonnetje gezeten...

    Het huis is weer helemaal schoon hoor... 1 les... Als je met oma schoonmaakt dan maak je ook echt wel schoon... Heb het gemerkt haha... En ik allemaal maar zeggen dat het niet hoeft...

    Ben nu helemaal alleen thuis... De rest zal zow wel komen en dan zal ma je verhalen wel weer willen lezen...

    Ik vind het nu wel weer genoeg geweest met typen... Vind je ook niet..?

    Ik zou zeggen de groeteeeeeeeeeeeeeen... En geniet van de regen haha...

    Xussies

  • 20 Mei 2010 - 20:28

    Lin:

    nog al zunn lange je kan ook zeggen.

    gewandelt
    gelachen, gekijkt, gezoekt, verkeerd gereden
    toen weer thuis
    in douche en naar bed....

    alles in 2 tellen..
    haha

  • 20 Mei 2010 - 21:32

    Mammie En Pappie:

    nou pappie ligt al op bed, maar ja ik kan het niet maken om vandaag weer geen berichtje achter te laten.dat er tegenwoordig per computer gepraat wordt heb ik nu wel in de gaten , want ik heb in die jaren dat je werkt nog nooit zoveel over je werk gehoord, moet je in Nederland ook maar voortzetten, zal ik de berichtjes blijven schrijven.gelukkig hebben jullie ook nog ontspanning, heerlijk in de regen! is toch echt anders dan in Nederland, alleen de mac dan..... dat kan niet missen!!!!
    Ben benieuwd naar de rest van het verhaal. Groetjes, welterusten en een dikke knuffel van Mammie en pappie

  • 21 Mei 2010 - 15:36

    Marinda:

    Ha Peet,
    Klinkt allemaal keileuk, de verslagen! Ben al een trouwe volger hoor ;) Nog heel veel plezier & we zien je snel weer!

    XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Karlstad

reis naar zweden

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2010

Laatste dagje!!!!

26 Mei 2010

1 na laatste dagje

25 Mei 2010

laatste werkdag!

24 Mei 2010

2de pinksterdag

23 Mei 2010

de zondag!
petra

Actief sinds 15 Mei 2010
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 11279

Voorgaande reizen:

17 Mei 2010 - 28 Mei 2010

reis naar zweden

Landen bezocht: